Resten av helgen

Jag hann bara skriva om fredagen igår, men det finns inte så mycket att berätta om resten av helgen förutom att jag var och shoppade lite och åt lunch med E på lördagen (tokbakis) och tittade på schlagerfestivalen med grannarna på kvällen. Gick hem med barnen efter att alla bidragen hade spelats upp och brydde mig inte speciellt mycket om vem elelr vilka som skulle vinna.
I söndags var det Mors dag. Åtminstone för alla andra mammor, men tydligen inte för mig. Jag hade till och med bett Andreas ett par dagar tidigare att påminna Nathalie och Neo om det så att de kunde rita en teckning om de ville. Jag vet att Nathalie tycker att sånt är ganska viktigt och jag hade verkligen velat att de kom ihåg mig på något sätt. Men Andreas var på klassåterträff på lördagen, kom hem vid 4 på morgonen och hade inte yppat ett ord om Mors dag till barnen, så jag blev ganska bortglömd. Det låter hur löjligt som helst kanske, men jag blev faktiskt lite sårad. Inte för att jag hade förväntat mig att han skulle köpa något (jag är inte hans mamma, och vi är ju knappt ens gifta längre), men jag trodde i alla fall att han skulle låta barnen få veta det.
Jag fick i alla fall ett sms från Malin där hon grattade mig på Mors dag. Och en present av E.
Jag tog barnen och åkte hem till min mamma och pappa med blommor och träffade Malin, Mia, Daniel och Daniels dotter Kajza där. Vi åt äppelpaj och rabarberpaj och snackde skit och hade trevligt medan mina barn lekte med Daniels dotter.
När jag åkte hem passade jag på att köra hem E som också hade varit hos sin mamma(som bor ganska nära mina föräldrar) och vi stannade och köpte kaffe och lät barnen leka lite i en park i närheten av honom, innan jag och barnen åkte hem igen.

Igår var det tjafs hemma igen, om allt möjligt. Pengar, barnen, städning, vem som är hemma respektive borta mest osv. Såg på hans facebookstatus att han "vill flytta!" Ja, här har du en till, kan jag berätta!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Men gud, vilket sammanträffande ändå! Att ni också har sovit där. Jag menar... Folk har verkligen frågat oss varför i helskotta vi åker till Norrköping av alla ställen. s Men då är vi inte ensamma om att vara så knäppa i alla fall. Och supermysigt och fint var det! Och jag tycker också att Andreas kunde ha fixat åtminstonde ett litet kort eller bett barnen ritat en teckning åt dig. Vad som än händer mellan er två så är du ju alltid mamma till hans barn! Så det så.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback