När det känns som om man sjunker...

Jag registrerade mig på en bostadssida igår. Det kändes bra, vuxet på något sätt. Och nödvändigt framför allt.
Konstigt nog ble´v Andreas lite förvånad och nästan chockad över att jag hade gjort det, trots att vi har pratat ganska mycket om att vi måste kolla runt lite nu.
I morse började vi prata om var barnen kommer att stå skrivna någonstans, och jag hade nog tagit för givet att de skulle stå skrivna hos mig. Jag vet inte varför egentligen, men kanske för att det "brukar" vara så.
Så när Andreas tog upp det i morse och påpekade att det kanske inte alls var så självklart att de skulle stå skrivna hos mig, och att det kanske till och med var bättre att de står hos honom eftersom de har samma efternamn, så började jag tjura. Det kändes som om han sa att han skulle ta barnen ifrån mig, även om det såklart inte alls är så. Men jag kände mig plötsligt så otroligt ensam. Vi ska prata mer om det där senare idag, och egentligen spelar det ju ingen som helst roll var de står skriva eftersom vi ska ha dem varannan vecka, men det var ganska känsligt för mig märkte jag.
Jag tjurar för minsta lilla nu, så fort jag får ett omtänksamt sms, eller som när mina syrror kommenterar på bloggen, eller egentligen bara så fort någon är lite gullig mot mig.
Men jag har också ganska lätt att ta mig upp igen, och jag är ganska positiv i grund och botten. Och jag älskar ju att skratta, och det tänker jag inte sluta med nu.
Jag är så otroligt tacksam över mina vänner och mina systrar och mamma och pappa just nu, och jag hoppas verkligen att Andreas känner att han har lika stort stöd av sina vänner och föräldrar också.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Fast vet du gumman... Lite roll spelar det ju vart dom står skrivna. I alla fall om någon av er flyttar ifrån Tyresö. Fast det kanske ni inte har tänkt?

Postat av: Annelie

Nej, så länge de går på dagis kommer vi åtminstone bo kvar här i Tyresö båda två.

2008-03-26 @ 16:16:53
Postat av: malve

men det är klart att det spelar roll vart de är skrivna, både av praktiskt och emotionella skäl. jag förstås precis att det kändes som han försökte ta dem ifrån dig, jag hade nog känt likadant. lilla gumman! kram!

2008-03-26 @ 23:18:42
Postat av: Solid

Aj, det där lät inte bra :( Att separera är alltid jobbigt & tär på kraft & psyke, sen är alltid frågan, gör man rätt!? Idag är lättare än nånsin att slitningar uppstår särskillt då vi lever i en värld & omgivning som ständigt kräver tid, pengar, uppoffring m.m. Allt man gör är för hemmet, barnens bästa, frågan är var tar tiden för dem två vuxna som delar livet tillsammans vägen? Mycket slitningar uppstår p.g.a skitsaker som vem som ska hämta barn eller inte, ständig brist på pengar etc. Mitt tips till omvärlden är att tänka ordentligt innan beslutet, är gräset verkligen grönare på andra sidan ;)

/Ha de fint
Solid

2008-04-02 @ 11:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback