6 underliga saker med mig:

Jag fick en utmaning av min kära vän Elisabeth som går ut på att skriva 6 underliga saker om mig själv!
Jag är ju inte speciellt konstig eller underlig, så det här blir svårt... Not!
Jag kan nog komma på uppåt 60 underliga sidor eller beteende hos mig själv, men med risk för att skrämma bort halva min bekantskapskrets och E, får det nog räcka med de 6 jag skulle skriva från början.
Here they come!

1. Jag har en liten släng av tvångstankar och måste göra vissa saker på ett visst sätt varje morgon och kväll, annars tror jag att det kommer hända något hemskt. Det är bland annat att jag måste klä på mig eller klä av mig i en viss ordning, borsta tänderna på exakt samma sätt, såna saker. Gör jag något annorlunda får jag nästan panik.

2. Jag är jätterädd för insekter som flyger. Det innebär tex getingar, humlor och harkrankar(eller heter det harskrankar?), men även trollsländor och fjärilar och ibland även fåglar.

3. Jag kan, ganska ofta, styra mina egna drömmar. De drömmar jag har när jag sover alltså. Dagdrömmarna om att tex vinna pengar kan jag inte styra ett dugg.

4. Jag tycker att det absolut mest obehagliga ljud man någonsin kan få höra är när någon drar med en gaffel över en tallrik, och kräks nästan av obehag eller börjar gråta när barnen råkar göra det.

5. Jag får en klump i halsen, blir tårögd och början nästan, nästan gråta när jag hör folk som skriker, tex i radio eller på tv. Det kan vara folk som skriker av glädje när de vunnit en tävling, eller barn som skriker för att de ser sin idol. Alltså inte när någon skriker av skräck eller sorg, utan tvärtom. Det går på en sekund så har jag den där oförklarliga klumpen i halsen och är sekunder från att brista ut i gråt. Väldigt underligt.

6. Jag får riktiga obehagskänslor när jag går får förbi hus eler byggnader som har rivits, speciellt de där det hänger stenklumpar i de där stålpinnarna (som på bilden här nedan). Det får mig nästan att tro att jag kanske har blivit begravd i ett sånt hus i ett tidigare liv. Eller nåt.


Som sagt så har jag säkert minst 54 saker till jag skulle kunna skriva om, och jag valde att inte ta med de allra konstigaste....

Nu vore det kul om tex Mia gjorde samma sak...!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Skönt att höra att jag inte är den enda som är konstig... asg Visst ska jag försöka sätta in en bild på Wilmas rum sen. Men jag tror typ inte att det blir klart förrän någon gång till nästa sommar eller så...suckar Soffan har vi handlat på Soffcenter i Haninge. Skitfina soffor till ett bra pris. Våran är en Idaho Lyx med dunstoppning istället för skumgummi. STOR och MJUK och alldeles, alldeles UNDERBAR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback