Shit happens

Idag var jag på banken, skrev på hundratals papper och fick äntligen tillträde till min lägenhet! Det känns helt overkligt men väldigt kul.
Ikväll ska pappa och Andreas dit och täcka golvet, ta bort sockellisterna i barnens rum för att kunna lägga golv där samt skrapa tapetskarvarna och spackla. Jag tänkte åka dit en snabbis med barnen för att kolla att den är städad och kanske för att bara njuta lite också.
Helena, min bankkontakt, berättade om en äldre dam som hade skilt sig och köpt ny lägenhet, och som på tillträdesdagen hade tagit med sig en knallrosa filt och en liten flaska champagne. Hon hade sagt till Helena att hennes exman hatade rosa så hon hade köpt filten bara därför, så nu skulle hon sätta sig på den på köksgolvet och fira med sin champagne. Det lät mysigt tycker jag! Jag kan tyvärr inte fira med någon champagne idag eftersom jag har bilen, men nästa lördag när jag flyttar in tänker jag fira med både det ena och det andra!
Däremot kanske det blir en liten öl ikväll istället, hemma i huset.

Igår åkte vi till Ikea, jag, mamma, pappa och Mia för att köpa sängar till barnen, golv till deras rum, soffbord och matta. Pappa hade hyrt ett släp för att få hem allt, och för att göra en lång historia kort skulle vi kunna säga att det där släpet förmodligen är på väg till skroten nu.
Vi (pappa) fick för oss att vi skulle ner i garaget på Ikea eftersom det inte fanns någon plats som var stor nog.
Så vi körde ner där, upptäckte ganska mycket för sent att släpet var någon decimeter för högt och fastnade.
Efter att först haft av halva taket och en lampa på släpet.
Okej, kanske inte riktigt halva men det var en bra bit som lossnade, med stålkanten och allt.
Det hela var i alla fall väldigt pinsamt och folk stod och tittade som om vi var på besök från "En annan del av Köping". Eftersom släpet varken gick att köra framåt eller bakåt var pappa tvungen att släppa ut luft ur däcken, sedan kopplade vi loss släpet, drog runt det och fick vända bilen för att kunna köra ut igen. Jag, Mia och mamma stod och gjorde vårt bästa för att inte brista ut i gapskratt över hela situationen, eftersom pappa förmodligen inte fann den exakt lika komisk som vi gjorde. Hur som helst så fick pappa åka väg till närmaste mack för att kunna fylla på luften i däcken igen medan vi andra shoppade loss på Ikea.
Sedan nämnde vi inte släp-incidenten mycket mer.
Mia tog kort på allt i smyg, men tyvärr har hon inte lagt upp bilderna ännu. Annars hade det legat en bild precis här under nu.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Moahahhaaaaahgahahhgahhhahhhaa!

Ps.Du behöver ju inte berätta för din pappa att jag typ garvar så att jag faktiskt har kissat på mig lite... Ds.

Postat av: Elisabeth

Är det okej att jag säger att jag blir lite avis då? Jag antar att du har tråkigt men just nu skulle jag faktiskt inte ha något emot att ha lite tråkigt. Bara så där lite lagom liksom! s

2008-06-27 @ 15:19:22
URL: http://bettilou.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback