Lägenheten

I helgen har jag packat och varit med barnen medan Andreas och min pappa har renoverat min lägenhet. Det blev väldigt mycket mer att göra än vi trodde från början, så den kommer nog inte bli klar förrän på torsdag i bästa fall.
Jag är så otroligt tacksam över att de hjälper mig med det här, både min pappa som inte har mått så bra i helgen och Andreas som egentligen har annat jobb han egentligen skulle behöva lägga tid och energi, plus att han får tillträde till sin egen lägenhet idag och har hur mycket som helst att göra där.
Igår åkte jag, Neo och mamma dit för att kika lite och jag tyckte att det var jättemysigt att vara där.Visst finns det en massa nackdelar också, som att det är ganska mycket insyn, mitt sovrum är ungefär lika stort som en mindre toalett, vardagsrummet är extremt svårmöblerat och litet, det är fula plastgolv i köket och hallen, MEN det gör inget! För det är mitt! Min alldeles egna lägenhet. Jag hade lika gärna kunna bo i ett förråd, bara det var mitt alldeles egna!
Det är samma känsla som jag hade när jag var 19 och flyttade hemifrån, både pirrigt, spännande och lite läskigt på samma gång.
Men framför allt är det den där underbara frihetskänslan som sköljer över mig så fort jag kliver innan för den fula orange-bruna dörren (som jag ska måla om så fort det bara går...).
På lördag flyttar jag in!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Med din goda smak så kommer du få ordning på den där lyan på NOLLTID gumman! Och jag förstår att det känns skönt med en egen lägenhet. s Det måste ju nästan kännas som när man flyttade hemifrån och slapp sina föräldrar eller nåt... s


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback