Klumpedunsen

Min 3-åring Neo är lite klumpig skulle man kunna säga. Eller om han kanske bara är lite mer puckad (jo, man får säga så om sina egna barn, bara inte om andras)än andra ungar, men han råkar ut för saker hela tiden. Eller sätter sig snarare själv i lite mindre smarta situationer.
För någon vecka sedan fick han för sig att han skulle känna om grillen var varm. Han visste att Andreas hade satt på den och han visste att den var varm, ändå var han tvungen att lägga hela handen på den. Handen klarade sig ganska bra ändå, han blev röd och fick lite blåsor, men dagen efter såg det nästan helt bra ut.
Igår ringde de från dagis och sa att han hade ramlat ner från armstödet på en fåtölj och hade slagit i huvudet. Även det verkade ha gått ganska bra, förutom att han gnällde en del i sömnen när han råkade lägga sig på den sidan han hade slagit i.
Annars händer det dagligen att han snubblar på sina bilar, kastar saker upp i luften och får de i huvudet, spiller ut glas efter glas efter glas med juice eller mjölk, springer in i väggar osv osv.
Jag tror tyvärr han har fått det från mig...

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vi har samma problem hemma... Fast jag skyller skamlöst på att dom växer och inte att dom har ärvt mina gener. Men annars så har vi ett uttryck hemma som Erik använder rätt flitigt och det är att "göra en Granbom". Allt som är klantigt faller tydligen under den kategorin...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback