107,5

Jag har hittat en ny radiostation. Tidigare lyssnade jag på en kanal som hette Studio 107,5 där de spelade 70- och 80-talshits och jag älskade den stationen! När jag skulle lyssna häromdagen upptäckte jag att det var en helt annan station på samma frekvens. Nu heter den bara Radio 107,5 och spelar dansmusik. Alltså den typ man lyssnade på på 90-talet. Dance.
De spelar allt från Popcorn till Moder Talking och Britney Spears.
Det som förundrar mig är hur de fullständigt lyckas förstöra en hyfsat eller till och med riktigt bra låt, genom att remixa den för att de ska få nån typ av 90-talstouch! Hörde till exempel en alldeles fruktansvärd version av "Piece of me" nyss, och just nu dunkar "Daddy Cool" på i värsta tecnotappningen.
Hemskt!
Ändå kan jag inte sluta lyssna.

Nej, nu börjar jag nästan tjura. De har remixat världens bästa låt, The way I are. Det låter som nånting av Vanilla Ice!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback