Tusen tack!

Idag tog jag flyttledigt för att kunna åka till lägenheten och börja packa upp lite kartonger. Den har blivit jättefin nu när den är färdigmålad!
Jag tog med några kökskartonger, och medan jag väntade på att Klara skulle komma plockade jag in lite i skåpen, småpratade med gubbarna som kom med soffan och bara njöt av att det är den var min och att det är jag som bestämmer var allt ska vara, hur jag vill ha det osv.
Jag satte mig på balkongen och rökte säkert 4 gånger, bara för att jag kunde (förlåt, mamma och pappa...), och såg förmodligen ut som a crazy person när jag gick omkring och flinade i lägenheten.
Sen åkte jag till Tyresö centrum, mötte Klara, handlade lite och sedan åt vi lunch där innan vi åkte tillbaka till lägenheten.
Hon hjälpte mig att packa upp, och medan jag åkte tillbaka till radhuset för att hämta fler kartonger satte hon igång och dammsög och torkade mitt och barnens sovrum.  Jag blev verkligen jätteglad, och det var jättemysigt att ha henne där.

Det här är sista kvällen i radhuset. Sista natten tillsammans alla fyra. Andreas jobbar i sin lägenhet ikväll och kommer inte komma hem förrän sent ikväll, vilket känns ganska skönt på ett sätt eftersom det kanske inte kommer kännas lika vemodigt att äta den där sista middagen här då.

Okej, jättetråkigt att läsa kanske, men här följer ett enda långt tacktal (ungefär som om mitt liv vore en (ganska dålig) film, haha...):

Jag vill tacka följande:

Mamma och pappa, för att de alltid ställer upp när man behöver dem, på alla sätt de kan. Det finns inga bättre föräldrar!

Mina systrar Mia och Malin
, för att även de alltid ställer upp, kommer över och passar barnen eller bara gör mig sällskap när jag har tråkigt. Och för att de alltid hänger med mig ut när jag blir "krogsugen"!

Kattis, för att hon är min allra bästa vän, och för att hon fick mig att förstå att jag verkligen gjorde rätt i allt det här, för att hon alltid får mig att se allting positivt, alltid är beredd att lyssna och för att hon stöttar mig i allt jag gör.

Klara, för att hon hjälpte mig idag och packade upp och städade åt mig, för att hon kommer med goda råd och för att hon alltid är beredd att lyssna och hjälpa till när man behöver henne. Alla skulle ha en vän som hon!

Björn, (i förskott) för att han hjälper mig att flytta i morgon! Tusen, tusen tack!

Alla övriga vänner, som bryr sig och frågar hur jag mår, om jag behöver hjälp med något, och som ger mig goda råd och delar med sig av egna erfarenheter.

Sist men absolut inte minst:
E, för att han har fått mig att hålla huvudet över ytan under den här tiden, alltid stöttar mig, får mig på bra humör hur ledsen jag än är, för att han är så otroligt omtänksam, hjälpsam och helt fantastisk på alla sätt.

I morgon ska jag även tacka Andreas för de här 9 åren tillsammans och för att han har gett mig två underbara ungar. Det kommer nog att bli ganska tufft... 

Här slutar mitt "gamla liv".
Egentligen borde jag sluta bloggen här.
För gott alltså.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, då är det äntligen dags då, så skönt att höra att det känns bra med nya lägenheten och allt annat!

Här känner man sig mest under isen, lillplutten har så svårt att få magen i form så det tär lite, inte mycket sömn vilket gör att tålamodet tryter och jag känner mig som en skitmorsa mot Hugo och undrar vad jag gett mej in på...

Förstår att du har mycket nu men det vore kul om vi kunde ta en fika någon dag när det passar dig!?

Kram, kram/Malin

2008-07-04 @ 21:40:02
Postat av: Annelie

Malin: Vad jobbigt att ni har det så jobbigt just nu! Jag vet att vi hade det likadant när Neo kom också, och jag tyckte att det första fyra månaderna som 2-barnsmamma var rent ut sagt förjäkliga. Jag ville bara stoppa tilbaka honom igen... Men det blev verkligen mycket bättre sen när magen ordnade till sig och när han var "med" lite mer, kunde sitta lite och så.Så håll ut, det BLIR verkligen bättre! Jag lovar.

Jag fikar jättegärna sen när jag fått i ordning lite! Jag har ju inte sett minstingen än heller.

Kramar!!

Postat av: Ditte

Åh, vad jag önskar att första dagen i den nya lägehten bara kommer att kännas ljus och hoppfull! Jag tänker på Dig massor, och jag hjälper Dig mer än gärna om det finns något enda litet jag kan göra för att starten i Ditt nya liv skall gå så bra som möjligt.

Varma kramar // Ditte

2008-07-05 @ 06:43:18
Postat av: Maliin

Åh jag är så glad för din skull! Nu börjar ditt nya liv! :D

O fanimej vad du är värd det bästa o så ska det bli oxå!



jag älskar dig, du är bäst! puss gumman

2008-07-05 @ 08:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback