Omvisning

Jag var så fruktansvärt låg igår. Jag vet inte riktigt vad det berodde på.
Förmodligen ett flertal faktorer såsom stressen över att inte ha köpt någon lägenhet ännu, vetskapen om att vi faktiskt ska flytta från radhuset, oron över en vän som jag bryr mig väldigt mycket om och en hel del annat.
Hur som helst så känner jag mig mycket gladare idag!

Idag ska jag titta på Lägenheten igen (med stort "L") tillsammans med mamma och pappa. I morgon börjar budgivningen och i tanken har jag redan vunnit den.
Det slog mig att om jag nu skulle få just den lägenheten så behöver jag köpa en massa nya möbler. Ungefär allt. Sängar till barnen, säng till mig själv, soffa, soffbord, matta osv.
Andreas kommer att ta sängen när han flyttar, eftersom den var hans sedan innan, barnen sängar eftersom de kommer ha varsitt rum hos honom, kanske sofforna också men det får vi diskutera lite.
Det är ganska bra mellan mig och Andreas i alla fall, just nu. Vi håller sams så gott det går, och vi pratar mycket om hur det kommer bli när vi har separerat, hur vi ska göra med barnen, hur det blir när/om någon av oss träffar en ny osv. Det känns skönt att vi kan prata så där. Då känns det som om vi verkligen skulle kunna vara riktigt bra vänner även när det här är över. Jag hoppas verkligen det.

Kommentarer
Postat av: Gordon Gekko

Hur gick det med lägenheten?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback