Räven ska skjutas!

I morse fick vi en lapp i brevlådan. Där stod följande: "OBS! OBS! Ikväll klockan 19.00 kommer två jägare från Tyresö kommun att skjuta räven/rävarna som cirkulerar här i området. Om ni ser räven så ring oss på blablabla"
De ska skjuta min räv! I och för sig var den kanske lite väl närgången, och det är ju inte roligt om den ska hålla på och sno skor hur som helst, men ändå! Kan de inte fånga in den och köra ut den i skogen? Eller är rävar lite grann som katter, som hittar tillbaka var man än släpper dem?

Kommentarer
Postat av: Mia

nej! Ska räven skjutas? vet du hur det gick? De kan ju inte bara ta och döda lilla räen.. tycker med att de ska fånga in den och släppa ut den nånstans.. tänk om det är en mamma räv med minirävar... du får gå upp i skogen o se om du hittar rävbebisar och ta med en hem;)

2007-09-05 @ 22:57:31
Postat av: Anonym

du kan inte mena allvar?? de får inte döda den, allvarligt gör nåt!! och rädda räven gör det!!
på alex schulman blogg ville han ha förslag på vad de 250000 besökarna han har kunde göra.. skriv till honom be att alla skriver mail till tyresö kommun och rädda räven!!! gör det!!!

2007-09-06 @ 11:44:10
Postat av: pamela

glömde skriva under min förslag om alex schullman

2007-09-06 @ 12:01:47
Postat av: Annelie

Tyvärr tror jag att det är försent! Det var igår kväll den skulle skjutas. Jag har inte hört något än, huruvuda den hittades eller inte, men jag ska höra med grannarna när jag kommer hem. Är den fortfarande inte skjuten ska jag försöka göra något åt det! (Så att den får leva alltså. Inte skjuta den själv.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback