Min nya mobil (som inte alls är så bra som jag först trodde) del 2

Min mobil har fått mig att skämmas inte mindre än 4 gånger. På två dagar.
Det är, egentligen, en bra mobil (Nokia N95), men den är lite svår att haja. Åtminstone för mig...
Som musikspelaren till exempel. Det finns ingen vettig avstängningsknapp om man bara skulle vilja stänga av musiken. Som tex när sladden till hörlurarna hoppar ur och musiken skrålar ut ur mobilen på högsta volym på bussen (hände både igår och idag). Det går inte att stänga av den snabbt! Det går att sänka ljudet men dåp måste man först hitta knapplåset och sen rätt knapp för volymen. Oftast råkar höja innan jag kommer på hur jag ska sänka. Samma sak har hänt även när mobilen har ringt samtidigt som jag lyssnar på musik. Jag vet inte hur man svarar då. Så jag drog ut sladden till hörlurarna för att försöka svara "som vanligt". Det enda som hände var att även då strömmade musiken ut ur telefonen på högsta volym. Och gick inte att stänga av.Det här blir naturligtvis väldigt jobbigt och pinsamt, speciellt eftersom den (mobilen) har fått för sig att göra så här varje gång jag har någon tung hårdrockslåt på(dock inte självvald, Andreas har råkat lägga in dem på mobilen).
Och alla vet ju hur tyst det brukar vara på bussen på morgonen...
Igår på jobbet fick jag ett sms som jag tänkte läsa samtidigt som jag svarade i växeln. Men istället för att sms:et öppnades så sattes musikspelaren på, på högsta volym. Och naturligtvis var det någon typ av hårdrock som spelades. Och naturligtvis kunde jag inte stänga av den utan fick be den stackars damen som ringde att vänta, men jag sprang omkring och svor och försökte att åtminstone sänka volymen. Det enda jag lyckades med var att byta låt, även det någon typ av hårdrock.
Till slut fick jag tyst på eländet, och kunde återgå till jobbsamtalet.

Vad ska jag göra för att undvika att det här händer igen?
Först och främst: radera alla hårdrockslåtar.
Sedan :sluta lyssna på musikspelaren helt enkelt. För om den aldrig sätts på borde den ju inte gå igång av sig själv?
Eller: läsa bruksanvisningen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback