Jag behöver lite hjälp här

Jag har haft en fras i huvudet den senaste veckan. Jag vet inte var den kommer ifrån!
Det här är nästan pinsamt, för jag vet att det är en känd mening, men det står helt still i huvudet. Jag vet inte om den kommer från en film, en låt, en bok eller något helt annat.
Frasen/meningen är: All work and no play makes Jim (John? Ben?) a dull(?) boy.
Jag är ju inte ens säker på själva meningen, men faktum är att den dyker upp titt som tätt i skallen och nu kan jag inte sluta tänka på var jag hört den. Och hur den egentligen lyder....
Hjälp mig nu!

Kommentarer
Postat av: Mia

Faan vad irreterande.. en kompis har det som msn meddelande... Jag måste fråga vart det kommer från nu=)

2007-09-21 @ 10:18:24
Postat av: Elisabeth

The Shining!!!!! Herregud... Jag som inte ens tittar på skräckfilmer!!! Du vet... Jack Nicholson??

Postat av: Elisabeth

Och det är "All work and no play makes Jack a dull boy...... =)

2007-09-21 @ 11:37:50
URL: http://bettilou.bloggspace.se/
Postat av: Annelie

Tusen tack, Elisabeth! Nu kan jag åtminstone rabbla den där meningen med rätt namn också;)! The Shining! Naturligtvis!!
Lite läskigt att just det ploppade upp i huvudet på mig och vägrar släppa taget...

2007-09-21 @ 12:46:45
URL: http://annelie78.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Ha, ha! Det måste vara ditt alterego som gör sig påmind...Annelie the serialkiller.... *visslar temat till Twilightzone*

2007-09-22 @ 20:30:46
URL: http://bettilou.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback