Helgen

Den här helgen har varit jättetrevlig, men intensiv. I fredags var vi hemma hos ett par av grannarna och grillade och drack öl och vin. Vi var hemma runt 02.00. Räven smyg sig in på deras tomt och sprang iväg med en av mina skor. Jag hittade den dag efter inne i "skogen" bakom våra hus.
I lördags var jag hur seg som helst, och då kom båda granntjejerna hit, så det att försöka vila var ju helt kört.
På kvällen hade vi bestämt att vi skulle vara hemma och ta det lugnt och hyra film. Då frågade ett annat granpar om vi inte ville komma dit påmiddag. Vi tackade faktiskt nej, och åt middag hemma, men sedan ringde de och tyckte att vi skulle komma över i alla fall så vi gick dit ändå. Jag tog det jättelugnt (kunde inte få ner något alkoholhaltigt i alla fall...) och gick hem vid 23.30 med Nathalie eftersom hon ville gå hem och sova då. Andreas stannade kvar till 01.00.
Idag var vi på kalas på eftermiddagen,och barnen hade jättekul. Andreas skulle spela innebandy vid 18.00 så han drog tidigare medan jag och barnen stannade kvar.
Nu sitter de framför tv:n och tittar på film för att jag skulle få lite lugn och ro.
Jag är helt slut!

Kommentarer
Postat av: malve

men det här med skorna måste utredas mera. hade du skon på dig? hade räven bitit sönder skon eller var den fortfarande användbar? var det samma räv som försökte tränga in i ert hem tidigare i veckan? om ni ropar "carrie" efter räven, lystrar den då?

2007-09-02 @ 23:17:06
Postat av: Annelie

Skorna var av plast eller något liknande. Såna där fula "Foppa-tofflor" som Andreas prackade på mig för någon vecka sedan. De låg ute på grannarnas tomt och räven kom dit (för att vi matade den korvbröd)och roffade åt sig tofflan och sprang iväg. Det var tuggmärken på den, men tyvärr går de fortfarande att änvända...
Varför skulle vi ropa Carrie..? Den heter Mickel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback