Gårdagens "ståhej"

Igår hade vi vår höstsamling med jobbet. Det som från början skulle vara en kick-of.
Det var först lunch på Elverket, och det var väldigt gott och mysigt, och sedan skulle vi samlas i hörsalen på Historiska muséet.
Sedan var det ett fem timmar långt möte, i stort sett. Först pratade vår VD en stund (jag nickade till säkert 10 gånger under den tiden) och sedan hade vi en talare, som i och för sig var ganska underhållande, men eftersom jag var så trött av VD:ns prat nickade jag till även när han pratade.
Sedan skulle alla avdelningschefer presentera sina avdelningar, varje person, och vad de sysslar med. Det var så urbota tråkigt och jag kände mig som en liten 5-åring där jag satt och vred på mig och suckade högt och vickade med fötterna.
Visst var det kanske lite intressant ibland också, men de stunderna var korta och överskuggades tyvärr av all den ointressanta information som de flesta envisades med att ha med.

Efteråt blev det lite champagne och snittar, men då kände jag mig så körd i huvudet att jag bara ville bort därifrån fortast möjligt. Jag svepte ett glas champagne och tryckte i mig 4 snittar och sedan åkte jag hem. Jag var hemma runt 19, och det kändes lagom.

På kvällen tog jag ett allvarligt snack med Andreas eftersom vår situtation hemnma börjar kännas ohållbar.
Vi kom överenes om att göra något åt det och att vi båda ska anstränga oss lite mer för varandra. Det känns bra!

Kommentarer
Postat av: anonymous

kick-off*

2007-09-05 @ 16:18:05
Postat av: Annelie

Jaha, okej då. Kick-off. Det spelar ju inge roll eftersom det inte var någon;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback