Ett steg bort från barndomen

Ja, just det ja, jag fyller förresten år idag.
Jag har märkt att det känns mindre och mindre roligt att fylla år för varje år som går. Idag var det inte kul alls.
Jag hade inte det där förväntansfulla pirret som man hade som liten, inte svårt att somna igår kväll, vaknade inte flera timmar innan väckarklockan ringde i morse för att jag var så spänd. Ingenting.
Jag vet att det är 29 jag fyller och inte 9, men det känns så trist att ha förlorat den där känslan. Det är en känsla av barndom, av att inte behöva bli vuxen på riktigt. Förra året fanns den kvar åtminstone litelitegrann.
Men nu är den alltså borta.
It's official: Jag har blivit gammal.

Hur kommer det då kännas nästa år, när jag fyller 30?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback