Ännu en sån helg

Den här helgen har varit tuff...
I fredags satt jag och Andreas och drack öl och jäger och lyssnade på musik och pratade. I lördags mådde jag ganska hyfsat, och åkte till centrum och handlade en ny höstkappa.
På kvällen bjöd vi över grannarna på middag, och det blev.... väldigt mycket dricka. Vi åt tacos och drack öl, vin, jäger och whisky.
Vi spelade poker halva natten, men jag gav upp vid 2-tiden och gick och la mig. Grannarna stannade till 4.
När jag vaknade igår trodde jag att någon hade kört över mig med en ångvält. Jag ville bara gräva en grav och lägga mig ner för att dö. Och så kom jag på att vi skulle ha barnkalas för Nathalie. Så det var bara att pallra sig upp och börja städa. Någon bakning var inte att tänka på så Andreas fick åka och handla bullar, kakor och tårta istället.
Lyckligtvis blev det ett ganska lugnt kalas, inte så många barn och ännu färre föräldrar, så jag kunde sitta vara i bakis bäst jag ville.
Däremot såg det ut som en bombnedslag efteråt, med russin och lera precis överallt, godispapper och leksaker och gud vet vad.
Frossade i överblivet godis till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback