Och så var det fredag igen!

Hittills har vi andra i familjen klarat oss från magsjuka, men det finns ju fortfarande tid...
Neo mådde jättebra igår, förutom att han inte hade någon vidare aptit, men framåt kvällen fick han lite feber. I morse mådde han dåligt igen, men han har inte kräkts igen. Än.... Jag hatar alla jävla magsjukehelveten! Det måste väl gå att utrota på något sätt?!
Hur som helst, om varken jag eller Andreas blir sjuka går jag ut ikväll i alla fall! Blir Andreas sjuk måste jag ju stanna hemma för att ta hand om barnen.

För en stund sedan kom det fram en jättevacker tjej till mig här i receptionen. Hon berättade att de har en audition i nån studio här nere och att det kommer att komma en del folk för att fråga efter inspelningen, så jag fick hennes namn och nummer ifall det skulle uppstå några problem. Hon hette Aurora. Det är ett så vackert namn tycker jag(säkert taget...).
När jag väntade Nathalie nämnde jag det namnet för Andreas, men han fnös föraktfullt och så var det inte mer med det.

Kommentarer
Postat av: Anonymous

Jag är inte helt övertygad om att det är ett taget namn. Enligt Statiska Centralbyrån finns det 2793st kvinnor i Sverige med namnet Aurora, varav 398 har det som tilltalsnamn. Namnsdag för Aurora är 3:e juli.

Aurora är, i romersk mytologi, morgonrodnadens gudinna eller som det heter på engelska "The goddess of dawn".
Namnet betyder morgonrodnad (eller gryning).

Norrsken heter på latin Aurora Borealis med en direktbetydelse av Nordlig Gryning.

2007-10-26 @ 12:01:37
Postat av: Annelie

Ursäkta att jag frågar, men vem är du? Blir lite nyfiken bara:)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback