Helgen som var

I fredags hade jag planerat att spela X-box (Halo3) och supa mig full. Så blev det inte. Jo, jag söp mig full, men jag spelade inget.
Våra grannar (såklart!) frågade om vi hade lust att komma över på ett glas vin efter middagen, och det var faktiskt precis vad jag kände för just då, så vi gick dit.
Jag hade bara sovit 4-5 timmar natten innan och dessutom glömde jag äta middag, så det där glas vinet (som egentligen var både öl, vin, whisky och champagne) slog rejält.
Jag satt och småsurade och muttrade över min tidiga 30-årskris, och ville knappt skåla när de höjde champagneglasen.
Vi var hemma redan 22, men sista timmen är fortfarande väldigt  väldigt otydlig i minnet. För att inte säga nästan obefintlig.

I lördags kom våra föräldrar och mina systrar hem till oss för att äta tårta och fira mig lite, och jag fick jättemycket fina presenter! Då kom lite av den där barndomskänslan tillbaka igen. Om jag fortfarande får en massa fina paket av mina föräldrar kan jag ju inte vara så fruktansvärt gammal i alla fall.
Däremot ringde min mormor och gick på om hur jag inte var någon ungdom längre, att jag började komma upp i åren och klassades som en mogen kvinna nu. Jag hade lust att be henne hålla truten, men höll med henne istället.
På kvällen spelade vi äntligen Halo 3 som vi har gått och väntat på i nästan ett halvår, men jag var så trött att jag gav upp efter bara nån timme. Nykter var jag också dessutom. Jag tror jag spelar sämre när jag är nykter!


Kommentarer
Postat av: malve

det är jobbigt det där, när man vill säga åt folk, som tror att de menar väl, att om det verkligen menade väl skulle de vara tysta. men det var ju bra att du fick en massa presenter också!

2007-10-01 @ 22:48:32
Postat av: Elisabeth

Mogen kvinna????? Är hon galen??? Det blir man faktiskt INTE förrän man är MINST 40. Och det kan du ju hälsa henne från mig nästa gång du pratar med henne. *gruffar*

Postat av: Annelie

Nästa gång jag pratar med henne?? There will be no next time...
ha ha!

2007-10-02 @ 13:44:04
URL: http://annelie78.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback