Ein Prosit!

Idag ska vi på Oktoberfest! Eller Oktoberfestival! Jag är lite osäker på den rätta termen... Det spelar ingen roll, det ska bli kul hur som helst.
Det är restaurangen där jag jobbade som ung och (relativt) oförstörd, som har oktoberfest varje vår och höst. Andreas och hans kompisar går varje år, det var för övrigt på det sättet vi träffades, och jag har följt med flera gånger. Men de senaste åren har jag antingen varit gravid, haft bebis eller varit hemma med sjukt barn och alltså inte kunnat följa med.
Men idag ska jag med minsann!
Vi ska dricka öl, jägermesiter och äta schweinshaxe med knödel och surkål och skråla till österrikiska snapsvisor. Jag ska nog förresten äta fisk, men allt det andra är jag helt med på! Kanske lägger in lite bilder i natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback