Blond igen

Igår var jag hos frisören och nu är jag blond igen. Och jättenöjd den här gången! Och sugen på att gå ut på krogen.

När jag gick på bussen i morse slog en extremt stark parfymdoft emot mig. ´Tydligen var det inte bara jag som reagerade på den, utan två eller tre kvinnor gaddade ihop sig och nästan flög på den stackars parfymöverdoserande yngre kvinnan, och berättade för henne exakt hur otäck hennes parfym var.
Den ena kvinnan satte demonstrativt upp sin halsduk över näsan och munnen för att riktigt visa hur läskig den var.
Jag kunde i och för sig hålla med dem (tyst) för hon stank verkligen, och det var en sån där riktigt damig, dammig och tung parfym, som luktar som sådana där tvålar som brukar vara inslagna i skrynkligt papper(gärna svart och rött), och som äldre damer så gärna har inne på toaletten.
Jag var mest glad över att ingen klagade på min parfym också...

Ikväll ska jag gå på mitt livs första föräldrarmöte! Det känns läskigt. Jag tycker inte om att gå själv på såna här saker.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Usch.... Jag AVSKYR när folk luktar så där mycket! Vill bara nysa och
nysa och nysa!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback