RUTRATE

Klockan är 07.00, det är lördag och jag har varit uppe sedan en halvtimme tillbaka. Inte frivilligt naturligtvis. Neo tycker inte om att sova på mornarna helt enkelt.

Ikväll ska jag, Kattis och Annlie gå och äta på East! Det ska bli jättetrevligt och jag oppas jag kan sova lite i eftermiddag så att jag orkar gå vidare sedan.

Nathalie har börjat skriva! Hon är bara 4 år, så jag tycker att hon är jätteduktig. Igår skrev hon (helt själv, utan någon hjälp): RUTRATE= rymdraket, MIA, MALIN, SARA, EMMA, BIL, TAULA=tavla, NEO, BRIS=pris osv.
Det som är svårast för henne att skriva är faktiskt hennes eget namn.
Jag ångrar att vi valde att stava det som vi gjorde, för det är ju ganska omöjligt att förstå att man ska slänga in ett "h" mitt i namnet, som dessutom inte hörs, och att det sedan ska vara ett "e" på slutet är inte heller helt självklart.

Nu ska jag gå och hälla i mig min tredje kopp kaffe...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad duktig Nathalie är :-) Jag tänkte först stava Ida med ett "h".. Idah, men det blev vanlig Ida och det kanske var lika bra då.. KRAM

2007-11-27 @ 21:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback