Days of disco

Barnen har höstdisco idag på dagis, istället för Haloween-utklädande (Utklädslande? Utklädselnande?!Utklädning?!). Jag hade bestämt innan vad barnen skulle ha på sig, men jag var inte tillräckligt snabb med att lägga fram kläderna till idag, så Nathalie hade plockat ihop en passande "disco-outfit" helt själv.
Den bestod av en vit, långärmad tröja med tillhörande permanenta fläckar, en utsliten, blommig kjol som trådar sig hela tiden och till det ett par brun- och rosarandiga strumpbyxor. Hon var väldigt nöjd med kombinationen och försökte övertyga mig om och om igen att det faktiskt verkligen var snyggt.
Neo ville ha strumpbyxor och kortärmad pikétröja. Bara.
Jag glömde fota dem i morse, men jag lägger in en bild i eftermiddag. För självklart fick de ha på sig vad de ville.
Men jag var snabb med att berätta för dagispersonalen att de hade valt kläderna själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback