"There is nothing more of me than this"

När man träffar nya personer, eller skaffar sig nya bekantskaper, kommer man ofta till insikt med vem man själv är. Åtminstone litegrann. Ibland genom att personen man träffat berättar för en hur man är som person.
Jag körde med "den andra" bilskolläraren igår, han som jag hade utbildningskontrollen med. Han är väldigt trevlig och väldigt, väldigt snäll. Vad jag än gör för fel när vi kör så är han lika snäll, och vänder allt dåligt till något bra och han får mig att tro på mig själv när det gäller körningen.
Igår sa han att min bilkörning är som min personlighet. Överdrivet försiktig och impulsiv. En ganska konstig kombination kan man tycka, och inte alltid speciellt bra när det gäller bilkörning, speciellt inte impulsiviteten.
Men till och med det fick han till  något bra. Han sa också att det verkar som om jag ställer för höga krav på mig och att jag verkar vara rädd för att misslyckas, och det stämmer också in ganska bra. Både när det gäller bilkörningen och allt annat.
Han tycker att jag kör bra, till och med kanske bättre än många andra som haft körkort länge. Åtminstone kör jag lagligare... Men att jag är lite för osäker och tvekar lite för ofta. Jag måste tuffa till mig lite helt enkelt! För jag kan ju faktiskt köra.
Vi har en flaska champagne i kylen här på jobbet som vi ska öppna när jag har klarat uppkörningen. Klarar jag inte den tänker jag svepa hela flaskan själv och åka hem och lägga mig och gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback