Syrak

Jag var så arg i morse. Så arg att jag fick huvudvärk. Det var min dotter som gjorde mig arg. Jag kan inte riktigt förklara vad det var vi bråkade om, men det handlade till en del om att hon var hungrig och jag sa att vi skulle skynda oss till dagmamman eftersom de skulle äta frukost där. Men hon ville ha mellanmål. Inte frukost! Jag försökte förklara att man äter frukost på morgonen och mellanmål på eftermiddagen, och att det spelade väl ingen jädrans roll vad det kallades eftersom båda två består av smörgås och yoghurt.
Det blev ett jäkla liv i alla fall, och helt plötsligt skulle hon inte klä på sig ytterkläderna för hon ville äta mellanmål hemma istället. Vi var jättesena och det slutade med att jag fick bära henne ut. Det låter ju inte så himla farligt, men lägg till höga, ljusa och gälla skrik, en väldig massa gråt samt en stor mängd trots och stress och att klockan avr 6.35 på morgonen, så sitter huvudvärken där som en smäck(som för övrigt är ett av de fulaste ord jag vet).
jag är fortfarande på ganska dåligt humör och dessutom har jag satt på mig ett jätteurringat plagg som envisas med att åka ner och blotta halva behån(eller skriver man BH:n? Jag har aldrig förstått det.). Vad tänkte jag egentligen? Det stör mig i alla fall, och jag vill bara åka hem och byta kläder. Alldeles nyss stod en man och pratade med mina bröst. Det kändes sådär...

Idag är det i alla fall fredag och jag slutar tidigt. Andreas ska jobba hela helgen, så ikväll tänker jag tycka synd om mig själv med en flaska vin. Eller kanske en bag-in-box. Sunkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback