Serbiens Marija och Göran Persson- Lika som bär?

image14
Det känns som om jag borde skriva något om Eurovisionschlagerfestivalen som var igår.
För det första så är det inte alls lika roligt nu längre, som det var för några år sedan. Jag vet inte om det beror på att jag har blivit äldre eller om låtarna har blivit sämre. En blandning av båda skulle jag tro.
Hur som helst hoppades jag på "den lesbiska kampsången" som Kristian Luuk kallade Serbiens bidrag, och den vann ju också. The Ark gjorde en ganska dåligt framträdande och Olas röst höll inte riktigt och av någon anledningen gick låten något långsammare så tempot kändes också lite fel. Dock tror jag inte att den hade fått en bättre placering även om den hade suttit helt klockrent heller. Men det är ju bara min åsikt.
Finlands Evanescense-inspirerade låt var bra också, men annars var det allt för många riktiga stolpskott för att det skulle vara någon riktigt tävling. Tycker jag.
Den riktigt schlagerkänslan ville inte riktigt infinna sig för mig och Andreas heller, eftersom vi vanligtvis brukar titta på schlagerfestivalen med våra bästa vänner Kattis och Fredrik, som befinner sig på semetser i Turkiet just nu.
Vi saknade dem igår!

Kommentarer
Postat av: kattis

ååh puss mein darling!vad söta ni är!!nu är vi heeemma!!

2007-05-13 @ 21:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback