Pricken

image12
Nathalie (innan hon fick vattkoppor...)


Igår hade jag ett långt samtal med min 3½-åriga dotter, efter att vi hade bråkat halva dagen.
Jag ville förklara för henne (som så många gånger förrut) att hur arg jag än blir på henne, och hur dum hon än tycker att jag är, så älskar jag henne precis lika mycket som annars. Och att jag ville att hon skulle komma ihåg det när hon var arg och ledsen för att jag har skällt på henne. Vi pratade länge och väl och jag kände mig nöjd för att hon verkade förstå att det verkligen var så.
Nu när vi åt frukost för en stund sedan, sa jag något om att hon inte hade ätit så bra och att det var synd. Då säger hon -" Jaha! Älskar inte du mig då eller?"  Tydligen gick inte ett enda ord av det jag sa in i huvudet.

image13
Med vattkoppor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback