Väldoft

Jag älskar parfymer. Jag älskar väldoftande människor. Så mycket att jag nästan kan bli förälskad i någon som bär "rätt" parfym. Det är lite läskigt ibland.
En gång när jag var på krogen med en av mina bästa kompisar, stod jag och pratade i flera timmar med en medelålders liten man med stort krulligt hår, enbart för att han luktade så otroligt gott och manligt! Vi dansade till och med bugg(!) och hela tiden försökte jag dra in så mycket av hans doft i näsan som möjligt. Han doftade så underbart att det hade kunnat sluta illa. Jag minns inte ett ord av vad vi pratade om, men jagminns att han sa sa att parfymen hette Bvlgvri i alla fall.
En annan gång, när vi fortfarande bodde i lägenhet, var det en väldoftande brevbärare som gick förbi mig i porten när jag var på väg in. Jag var en hundradels sekund från att rusa efter honom för att få lukta lite på honom, men när han vände sig om och jag såg att han förmodligen inte var äldre än 16 år, var jag tvungen att lägga band på mig.
Ytterligare en gång cyklade en svettig, överviktig man i 50-årsåldern förbi mig i bar överkropp , och jäklar vad han luktade gott (om man bortser från svettlukten)! Han susade förbi en väldig fart, men det hann jag känna i alla fall.
Jag brukar även ställa mig nära de människor på tunnelbanan som luktar gott, om jag är tvungen att trängas.

Igår var det en man på bussen som luktade som min 31-åriga bilskollärare. Honom ska jag köra med idag. Undrar om han har samma parfym?

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag har typ samma obsession när det gäller parfymer en kille med rätt parfym får en helt maktlös=) Väldoftand människorär underart.. det påminner mig att jag önskar mig laura i present;) hehe

2007-03-15 @ 21:07:14
Postat av: Annelie

Men Mia, är det inte dags att gå vidare nu? Prova en annan parfym? Våga vägra Laura! Det finns ju sååå många andra som luktar himmelskt! ;-)

2007-03-16 @ 10:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback