Tunnelbanespärrar from hell

Jag har aldrig hört talas om att någon har klämt sig eller fastnat i spärrarna till tunnelbanan, de här nya i något slags plexiglasaktigt material, som öppnas och stängs automatiskt när man ska gå igenom. Jag har aldrig sett att de varit på väg att stängas när någon stackare försökt ta sig igenom. Inte en enda gång. Ändå har jag drabbats inte mindre än tre gånger!
Jag tycker att de är väldigt obehagliga att gå ut eller in genom, men eftersom det är enda sättet att ta sig ner till perrongen eller upp från den så har jag ju inget val. Jag brukar försöka att gå så nära personen framför som det bara går utan att det ska verka som om jag försöker råna honom eller henne, bara för att hinna igenom spärrarna innan de slår igen. Det här är när jag ska ut genom dem, in är det oftast inget problem eftersom man då drar sitt kort och de öppnas och stängs i "lagom" takt.
I morse blev jag alltså klämd för tredje gången (trots att jag hade dragit mitt kort!) , rakt över armarna, och det gjorde ont! Spärrarna öppnas ju såklart igen på en gång, men jag blir lika rädd varje gång. Tänk om jag skulle fastna där. Alltså fastna helt, om spärrarna inte skulle öppnas igen och jag satt fast där med armarma längs sidorna, helt oförmögen att röra mig! Nu vågar jag knappt gå igenom dem och försöker komma på alternativa resvägar. Buss är ju trevligt. Jag måste i och för sig gå från Gullmarsplan till Slussen först, men det gör ju inget,. Det är bara bra med motion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback