Skumpa!

Igår var det en av hyresgästerna(ett litet produktionsbolag) här på jobbet som skulle flytta härifrån och hade en liten avskedsfest i korridoren. På dörren in till korridoren satt en lapp där det stod: "Vi flyttar. Välkomna torsdag den 22:a på grädde och sprit".
Min söta arbetskamrat gick för att se vad "sprit och grädde" innebar, eftersom jag inte kunde lämna receptionen, och kom tillbaka med två glas champagne och en tallrik med ost, kex och någon slags chokladbiskvi!
Vardagslyx på jobbet! Gott var det, och jag hade gärna hällt i mig ett eller tre glas champagne till, men det hade nog varit svårt att smyga med drickandet i receptionen. Jag blir alldeles röd och fnittrig av skumpa.

Vi har köpt en ny bil! Vi ska hämta den idag, och jag sa till Andreas att jag vill övningsköra den hem sen. Jag kan få köra den sista kilometern, sa han. Men inte när barnen är med.
Jag kommer aldrig att få köra den där bilen. Kul. Tur att jag kan cykla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback