Skönsång

I natt sov jag, för första gången på säkert 3½ år, hela natten utan att vakna eller bli väckt en enda gång! Jag gick och lade mig vid tio igår kväll och sov som en stock till halv fem (bedrövligt, jag vet)i morse när klockan ringde, men ändå är jag tröttare än någonsin. Borde jag inte vara piggare när jag fått sova? Det är väl inte min grej helt enkelt, att få sova utan att bli väckt, så kroppen fick väl en chock och reagerade negativt. Jag är nog som piggast när jag sover som sämst. Kul.
Neo fyller 2 år idag. Jag, Andreas och Nathalie skulle sjunga för honom i morse och ge honom lite paket, så vi tassade in i hans rum alla tre medan han fortfarande sov. Vi ville ju inte att han skulle bli rädd eller arg (han har ett jäkla morgonhumör om han blir väckt), så vi började sjunga "ja, må han leva" lite lågt. Han vaknade inte.
Så vi tog i lite och sjöng en gång till, ganska högt den här gången. Han sov som en stock. Han snarkade till och med. Så vi sjöng en tredje gång, så högt och gällt vi kunde, samtidigt som jag ruskade honom "lite milt" för att han skulle vakna innan sången var slut. Efter fjärde omgången av "Ja, må han leva" (då var det bara jag och Andreas som sjöng då, Nathalie hade tröttnat) vaknade han äntligen till och tittade förvånat på oss. Sedan såg han paketen och bokstavligen flög upp, hoppade lite i sängen och slet upp papprena. Nathalie öppnade ungefär hälften åt honom, men han var glad ändå. Allra gladast blev han över en flaska badskum som var formad som en av bilarna i filmen "Bilar", men han förstod inte att det var just badskum utan ville köra med den, och det gick ju inte. Vi får nog hälla ut badskummet så att han kan leka med den.
Sedan fick jag övningsköra till dagmamman, med Andreas som satt brevid och ropade till titt som tätt("Akta diket!, Ta inte ut svängen så mycket! Sakta in lite i kurvan! Shit, vad sena vi är nu! Vi måste skynda oss lite!") och sedan frågade han om jag kände mig stressad när jag körde! Klart som fan att jag gjorde som han höll på. Den sträckan tar max 5 minuter att köra, men han hann säkert anmärka på minst 10 saker under den tiden. Han är nog hundra gånger mer spänd och nervös när jag kör än vad jag själv är. Konstigt, jag kör ju bra?!

(Jag såg Gustav Skarsgård här på jobbet igår! Han är söt!)

Kommentarer
Postat av: Sofie75

Vilken körguide!
Skulle inte bli ett dugg stressad :-o
Han är nog LIVRÄDD tror jag.

Ang sömen så var jag likadan när barnen var mindre, tills det en dag tog stopp.
Man går på extrabatteri. Men det har tyvärr ofta bäst-före-datum...
Nu sover jag nästan jämt hela nätterna, rekomenderar dig att göra det samma.
Dock lättare sagt än gjort om man blir väckt.
Njut när du väl FÅR sova.

/S

2007-03-30 @ 12:07:23
Postat av: Annelie

Tack för kommentaren=)! Ja, du har nog rätt i bäst-före-datumet och allt det där! Längtar till barnen blir lite större och sover hela nätter...
Trevlig helg!

2007-03-30 @ 12:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback