Fredagsslask!

Eftersom jag inte tycker om vintern (kräksjukans favoritårstid!), är jag överlycklig nu när det är plusgrader ute. Jag bryr mig inte om att mina ganska nya svarta stövlar blir totalförstörda av slasksnön, eller att det droppar ner stora vattenansamlingar rakt i ansiktet på mig (och smetar ut mina ögonbryn)varje gång jag passerar ett träd.Jag är kanske den enda som bara flinar lite förnöjt när bussen bromsar in och stänker ner kläderna med flera liter skitigt vatten ur de enorma vattenpölar som samlats på gatorna nu när snömassorna smälter. För det måste ju betyda att våren är på väg!? Eller? För det är väl mars nu? Nu kommer det väl inte mer snö? Nu är det väl slut på minusgraderna för i år? För de närmaste 8-9 månaderna i alla fall? Väl?

Kommentarer
Postat av: Martina

jo, nu får det verkligen vara nog. försökte promenera i stan igår, med snömodd upp till knävecken. suck.

2007-03-02 @ 15:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback