Ågren hälsar på

Den här helgen har vi spenderat med våra bästa vänner i Norrtälje. Vi åt och drack och hade jättemysigt, och naturligtvis tittade vi också på melodifestivalen. Vi delade till och med upp oss i lag, jag och Kattis mot Andreas och Fredrik, och slog vad om vem som skulle komma 1:a, 2:a, 3:a och 4:a.
Vinnaren skulle bjuda det andra laget på en flaska vin på Sturehofs uteservering i sommar. Vi hade samma slags vadslagning för ett par år sedan, och då förlorade jag och Kattis. Vi är fortfarande skyldiga den där vinflaskan, och efter den här helgen blev det en till. Om man ska räkna med inflationen och räntan är vi väl uppe i en fyra-fem flaskor vid det här laget. 
Det är lustigt hur man, efter några (typ 7)glas vin, kan tycka att alla andra håller samma takt i vindrickandet som en själv. Fast det kanske inte alls är så. I lördags var det tydligen inte alls så.
Jag tyckte att vi drack lika mycket allihop, men dagen efter fick jag höra att de andra slutade dricka ungefär när melodifestivalen började. Alla utom jag. Jag körde på.
Jag öppnade till och med en av vinflaskorna vi hade med oss som "present" till kattis och Fredrik. Och drack upp den själv. Jag minns att The Ark vann, men fråga mig inte hur det gick för resten av deltagarna.
Igår kväll gick jag och la mig 20.15.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback