Sommartider hej hej!

Vilken underbar helg det har varit! Vädret har ju varit grymt bra och då finns det helt plötsligt ett hundratal fler möjligheter att göra roliga saker. I fredags kväll hade jag och Andreas i och för sig jättetråkigt. Vi satt och glodde på varandra i varsin soffa och visste inte vad vi skulle hitta på. barnen sov, det var inget på tv och ingen av oss hade lust med någonting. Så vi började dricka öl och vin och drog fram X-boxen och körde Halo 2 i några timmar!
Så de blev ju kul till slut ändå.
I lördags åkte vi med barnen till friluftsgården som ligger här i Tyresö och tittade på djuren, matade fåglarna (i typ 5 minuter för det blåste så jäkligt) och sedan grillade vi korv. Vi hade jättemysigt! När vi kom hem tog vi fram fotbollen och spelade lite med barnen och var ute hela kvällen till de skulle gå och lägga sig. Sedan drack vi några öl och jäger och tittade på halva fotbollsmatchen (Sverige-Danmark). Jag som egentligen inte kan någonting om fotboll, var den hetsigaste och mest upprörd av oss två och skrek ut fotbollstermer till höger och vänster. Och det var ju tur att vi såg matchen eftersom det gick som det gick, och alla pratar om den nu.
Igår åkte vi till Kungsan där "Smaka på Stockholm" hölls, och åt lite mat och köpte ballonger och glass till barnen. Det var fruktansvärt mycket folk men mysigt ändå. Neo var mest imponerd av tunnelbanan som vi åkte dit och hem med.
Idag är jag hemma med barnen igen. Neo har ögoninflammation. Det känns som om jag är hemma med sjuka barn minst två dagar i veckan nu för tiden. Vi åkte till doktorn på morgonen och fick recept på ögondroppar, sedan åkte vi en sväng till parken och efter det till Apoteket för att hämta ut ögondropparna. Just det, nämde jag att jag har körkort nu? Jäklar vad skönt det är att kunna köra överallt! Det känns nästan overkligt, som om jag gör något olagligt. Men jag är förmodligen den enda som kör helt lagligt i Tyresö... Än så länge i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback