Måndag igen

Så var det här helgen över också, och nu blir det mörkare ute igen! Det är inte klokt egentligen, att det går så fort. Jag tycker att det precis har börjat bli ljust på kvällarna och så vänder det redan.
Hur som helst, helgen har varit lugn och skön och "familjär". Mina föräldrar kom ut till landet över midsommar för att fira Andreas födelsedag (och midsommarafton förstås), och det var skönt att träffa dem igen. Det blir tyvärr ganska sällan nu för tiden, mycket beroende på att min morfar är väldigt dålig så mamma åker dit så ofta hon kan för att hjälpa mormor.
Lördagen var ganska trist eftersom det regnade precis hela dagen. Har man dessutom inte mer än typ 25 kvm att röra sig på är det ganska lätt att man blir uttråkad till slut.
Igår åkte vi ut med båten och fiskade med barnen, men det var inte alls så uppskattat som vi hoppats på. Neo tycker att det är spännande, men Nathalie har slutat att bli imponerad av de små abborrarna vi fångar och tjatade mest om att vi skulle åka hem igen så att hon fick bada istället. När farfar visade upp sin 4,3 kilos-gädda spärrade hon dock upp ögonen, men det var mest av äckel fick jag veta sedan. För den var ju blodig och slemmig, och hon deklarare högt och tydligt att hon tänkte minsann inte äta den där äckliga blodiga fisken! Det behövde hon inte heller eftersom farfar frös ner den, men förmodligen tar de fram den nästa helg när barnen ska vara ute på landet med sin farmor och farfar, men då får hon inte veta att det är just den gäddan. Såklart.
Nu är det måndag igen och jag längtar redan till helgen!

Kommentarer
Postat av: malve

hallå! Hur många var ni egentligen på de där 25 kvadraten? En man, två barn och två föräldrar, plus du? Jag kan förstå om det kändes instängt. Hu.

2007-06-26 @ 11:00:36
Postat av: Annelie

Ha, ha, nej lyckligtvis var svärföräldrarna i sitt eget hus, men det var trångt nog ändå!

2007-06-26 @ 11:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback