Kommer jag att dö nu?

Jag har nog aldrig varit speciellt hypokondrisk, snarare tvärtom. Till nu.
Jag har blivit så rädd för att få cancer! Det är ju en inte helt rationell rädsla kanske, men faktum är ju att folk får cancer till både höger och vänster, och jag känner vet flera stycken som fått det i min ålder.
Så nu letar jag knölar överallt och läser på om olika symtom för olika cancerformer och alla vet ju att man i stort sett kan ha varenda dödlig sjukdom om man bara känner efter ordentligt.
Till exempel så skulle jag kunna ha lymfom, eftersom jag tycker att jag har nästan alla symtom man kan ha, speciellt om jag verkligen känner efter... Jag skulle nog till och med kunna prostatacancer!
Det här började såklart när jag fick så ont i halsen och kände att det var som en kump som satt i vägen (eller en knöl) och började söka lite på vad det kunde vara.
Naturligtvis kan det vara precis vad som helst, men det jag fick upp var olika former av cancer. Såklart.
Jag har för mig att läkaren sa att lymfkörtlarna vid halsen var lite svullna, om jag erkligen tänker efter noga...
Jag går och målar upp ett scenario för mig själv där läkaren ringer mig på måndag och ber mig komma in på en gång eftersom proverna inte ser så bra ut. Och sen sitter hon där med ledsen och beklagande blick och ger mig min dödsdom.
Förmodligen kommer hon inte ringa överhuvudtaget, det är jag nästan säker på, men ändå kan jag inte låta bli att tänka så här. Jag brukar inte hålla på så här annars.
Igår hittade jag dessutom en knöl i armhålan. Jag vill inte skrämma upp mig själv, men jag blir så klart lite orolig för det också, och jag skulle säkert kunna hitta fler knölar i typ ljumskarna om jag bara kände efter ordentligt.
Börjar jag bli knäpp på riktigt nu? Jag vill inte hålla på och tro att jag ska dö i cancer när jag förmodligen inte har något allvarligare än ett litet sår eller nåt i halsen!

Fast det är klart, jag gjorde ju det där testet på nätet, så då skulle ju inte det
här stämma i så fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback