Bad hairday! Eller hairperiod snarare!

Vi har personalfest ikväll. Det ska faktiskt bli kul! Hoppas jag.
By the way... Mitt hår ser helt horribelt ut! Jag färgade utväxten i söndags, och helt plötsligt ser jag så gammal ut. Kanske för att håret är typ vitt!  Med nyanser av gult.
Det är lite "lustigt" också när folk frågar mig om jag har gjort något med håret och jag svarar att ja, jag har bara färgat utväxten lite, och så svarar de "-Jaha." Och inget mer.
Det är samma sak som att säga -"Ja, jag ser det. Vad fult det blev". Det skulle  nästan vara bättre om de säger så, för jag vet ju själv att det ser ut som en gul hjälm, och då kan jag bespara mig/oss den pinsamma tystnad som uppstår efteråt när ingen av oss vet vad vi ska säga.
Men säger de att tja, det blev ju inte så lyckat, så kan vi i alla fall skratta åt det.(och så kan jag gå undan och gråta en skvätt sen).
Jag funderar nästannästannästannästan på att färga håret ljusbrunt istället. Men jag är för feg.

Dessutom är jag så fräknig  nu efter att ha solat hela helgen att jag ser skitig ut på håll. På nära håll också förresten. Åh, vad det är synd om mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback