A trip down memory lane

Jag hälsade på min yngsta syster igår. Hon har flyttat till Hägerstensåsen och bor bara några meter från där jag och Andreas bodde innan vi fick barn. Jag har inte varit där speciellt mycket sedan dess och det var nog första gången på nästan 4 år som jag klev av tunnelbanan där och gick de gamla invanda stegen upp mot "vårt" hus. Det kändes väldigt speciellt och jag översköljdes av känslor.
Jag och Malin satte oss på Åsens krogs uteservering, där jag och Andreas satt mycket på somrarna, och beställde varsin pizza. Det var jättemysigt att sitta där, och rätt vad det var så dök en gammal pojkvän upp.
Han bodde på Åsen redan när jag bodde där, men nu hade han flyttat till en annan lägenhet mitt emot vårt gamla hus. Det var kul att se honom (jag har inte sett honom på några år) och att han var sig lik. Kanske inte så mycket till utseendet i och för sig, men han hade samma humor, samma gamla tråkiga(och näst intill sexistiska) skämt. Han var rolig och trevlig så vi pratade med honom en stund.
Sedan gick jag och Malin hem till henne och drack té och pratade om allt från svekfulla kompisar, det faktum att vår syster Mia tydligen kommer hem till Sverige före jul för att bo här i några månader utan att ha berättat något för oss (jodå, Mia. Vi vet nog;-)), gamla pojkvänner och hur det är/var att flytta in i sin allra första lägenhet.
Jag var hemma igen runt 21.30 och kände mig helt slut.

Idag ska jag till läkaren för att kolla upp min hals som har gjort ont i över 1½ månad. Jag har inte varit förkyld eller sjuk på något annat sätt så det är lite konstigt att den där smärtsamma klumpen aldrig försvinner, och desstom mår jag konstant lite illa, som om jag var åksjuk (nej, jag är inte gravid). Hur som helst ska det bli skönt att kolla upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback