Them!

Det är cirka 400 meter att gå från bussen till min ytterdörr. På den korta vägen såg jag inte mindre än 17 stycken mördarsniglar!
Fram till för något år sedan trodde jag att de där sniglarna var farliga. Det hör man ju på namnet. Mördarsniglar.
Okej, jag trodde väl inte trodde att de hoppade upp och ströp människor, men kanske att de var lite som blodiglar. Eller i alla fall giftiga på något sätt, att man kunde dö om man åt dem (om man var hund eller något annat skräpätande djur). Nu vet jag ju att de inte är farliga för någon annan än möjligtvis salladsbladen.
Men varför heter de då mördarsniglar?

Kommentarer
Postat av: Mia

Killer snaaaaaiiil....
kanske för att de mördar.. typ grönsaker eller nåt?
Eller ähhh jag kan inte koma på en vettig förklarin.. men bra fråga.. måste googla på det nu..=)
Puss

2007-07-13 @ 08:12:55
Postat av: Mia

Den brukar kallas mördarsnigel på grund av sitt aggressiva beteende; bl.a är den kannibal. Den kan fullständigt massakrera de flesta av våra växter i trädgården; särskilt starkt luktande växter som lök, tagetes och kryddväxter.
Där har vi det=)

2007-07-13 @ 08:16:05
Postat av: Annelie

Jaa, tack=)! Jag orkade inte googla på det själv;)

2007-07-13 @ 08:55:46
Postat av: Annelie

Jag såg förresten en mördarsnigel äta på en annan mördarsnigel som hade blivit övercyklad. Burr!

2007-07-13 @ 09:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback