Kattungen

Äntligen, äntligen fredag! Vi åker till landet ikväll, och i morgon kommer min bästa vän och hennes lilla familj dit också. Det ska bli supermysigt!
Neo, min 2-åring, trotsar om nästan precis allt just nu. Han vill inte tvätta håret, inte borsta tänderna, inte byta blöja, inte klä på sig, inte klä av sig, inte äta maten, inte tvätta sig, ja alltså i stort sett vill han inte göra någonting som han "måste" göra. Det slutar alltid med att han slänger sig raklång på marken, oavsett underlag, och skriker i högan sky (oftast lägger han till ett "-du PUTTADE mig!" också...)
Igår var jag tvungen att klippa hans naglar, något som han naturligtvis inte heller vill göra. Jag mutade och hotade och försökte hålla fast honom, men det verkade närmast livsfarligt med den där vassa saxen i kombination med hans flaxande armar.
Till slut fick jag en briljant idé. Eller närmare bestämt två idéer. Han fick vara
en katt som skulle klippa klorna. Jag skulle naturligtvis vara hans kattmamma. Han tyckte att det var helt okej, men efter att ha klippt naglarna på ena handen ville han inte längre och började hojta och gapa istället. Då kom jag på att om katten var snäll och lät mig klippa klorna så skulle han få nagellack på alla sina fina nyklippta klor.
Han satt knäpptyst och blickstilla till jag var klar med varenda nagel, klippning och målning, och jag har nog aldrig sett en stoltare liten kille efter det.
Sen ville han att jag skulle måla hans ögonbryn men då sa jag stopp.

Kommentarer
Postat av: Maliin

hahaha.. åhh lille neo. man undrar lite vad det kommer bli av han när han blir äldre.. ;D;D

2007-07-07 @ 09:54:18
Postat av: malve

glamrockare förmodligen

2007-07-08 @ 23:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback