Julfesten i tisdags

Vi hade julfest här på jobbet i tisdags. Jag har medvetet valt att inte berätta om den förrän nu.
Jag fungerar nämligen så att jag, dagen efter tex en julfest/utgång, oftast inte har hunnit få någon bakisågren. Dagen efter brukar jag snarare känna att det inte var så farligt kvällen innan, att jag faktiskt inte drack så mycket, inte gjorde bort mig så fasligt illa, inte dansade mer eller konstigare än någon annan osv.
Men dagen efter DET brukar det komma, med full styrka istället. Det är som om min hjärna behöver en extra dag för att smälta allt på, och förmodligen sorterar den bort de allra värsta delarna den första dagen, för att skona mig lite när jag ligger där med min huvudvärk. Eller nåt.
Jag tror att för de flesta kommer den värsta ångesten dagen efter, för att sedan lägga sig något dagen efter det. Men för mig är det alltså tvärtom.
Så hade jag skrivit om julfesten igår hade det varit ett glatt och skojfriskt inlägg.
Idag känner jag mest att jag inte vill skriva om det alls.
Jag har, genom en arbetskamrat, fått veta att jag tex inte alls dansade så diskret som jag trodde att jag gjort. Han fick mig att få ångest över saker som jag inte ens har det vagaste minne om att jag gjort eller sagt, så idag vill jag helst bara gömma mig under bordet här på jobbet och låtsas som om jag inte fanns. Jag kan knappt se folk i ögonen.
Jag tänker inte gå in på några detaljer (och det är ju ganska svårt när man inte minns några sådana heller), men vi kan ju bara konstatera att idag har jag ångest!

Kommentarer
Postat av: malve b.

en tröst kan ju vara att andra människor sällan bryr sig lika mycket om hur man beter sig som man själv gör. särskilt inte på en fest. alla som var på festen har nog gjort bort sig rejält på en eller annan fest, säkert värre än vad du gjort. själv skäms jag för en nyårsfest för ett par år sedan....

2007-12-20 @ 10:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback