En massa dagar senare

Nu har det gått så många dagar sedan jag skrev senast att jag inte riktigt orkar skriva. Det har varit Julafton -den var mysig och lugn, och så har det varit juldag och annandag och där hände det inte mycket.
Andreas jobbar de här dagarna och jag är hemma med barnen.
Igår kom Kattis hit med sina små tjejer och det var lika mysigt att träffa dem som vanligtm, och barnen hade lika kul och röjde ungefär lika som de alltid gör. Jag var helt slut i huvudet efteråt och däckade nästan i soffan vid 20-tiden.
Nathalie hade feber igår kväll så idag är vi hemma och tar det lugnt.
Just nu känns vårt radhus som SingSong, eller vad det där fängelset nu heter, där mina barn är fångvaktare...
Jag får nästan panik av att vara hemma och aldrig få vara ifred. Jag skulle bara vilja ha en dag eller en kväll för mig själv, och få göra vad jag vill. Titta på tv om jag vill, eller gå ut och ta en öl om jag vill.
Helgen efter nyår ska Andreas på herrmiddag och då hade jag velat gå ut eller kanske ha nån kompis här på middag, men nu har jag ingen barnvakt så jag får sitta hemma med barnen. Igen.
usch, vad jag gnäller! Jag har känt mig ovanligt gnällig och låg den senaste tiden, och känner mer och mer att jag behöver tid för mig själv. Jag förstår inte hur det kan vara så svårt att få till!

Kommentarer
Postat av: malve

Jag har visserligen inte barn själv (än) men den där känslan av att vara övervakad av sin omgivning och inte få vara i fred förstår jag precis. Ibland är det andra som "inkräktar" på min tid men ibland är det jag som genom olika krav jag sätter på mig spärrar in mig själv. Det är frustrerande och svårt att göra något åt. Merde!
Men fint att julen var mysig i alla fall!

2007-12-28 @ 12:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback