Veckan

Det har varit full rulle den senaste veckan. I måndags åkte vi till Lådbilslandet i nykvarn med barnen. Vi tänkte att Neo förmodligen skulle älska alla lastbilar och allt som man fick åka och alla tyckte att det skulle bli jättekul att komma dit.
Nathalie tyckte i alla fall att det var väldigt roligt och ville åka allt som fanns. Neo däremot, som är den fegaste lilla killen i Sverige, vågade inte åka någonting. Jo, han satt och puttrade runt på en liten traktor förresten, och såg extremt sammanbiten ut. sedan sa han att han ville åka lastbil, men efter två meter stannade han bilen och hoppade ur och sa att han hade åkt färdigt.
Efter Lådbilslandet åkte vi direkt till Danne och Mias landställe som låg tjugo minuter därifrån. Det var verkligen jättemysigt och vi hade hur trevligt som helst. Lite väl trevligt kände jag dagen efter. Jag kom knappt ur sängen och var tvungen att gå och lägga mig några timmar på dagen. Kändes så där lagom otrevligt, men de andra skulle basta och jag kände att jag förmodligen skulle kräkas om jag gick och satte mig i 90-graders värme.

Igår hamnade vi på en "kräftskiva" hos våra grannar. Deras barn brukar leka med våra barn och vi gick dit för att hämta Nathalie vid 20-tiden. Då satt de och åt kräftor med ett par andra grannar och bjöd in oss också. Vi drack en massa vin, öl, whiskey och snaps och hade jättetrevligt.
Tyvärr var det sista dagen på Andreas semester och jag tyckte att han skulle ta det lite lugnt med drickat eftersom han skulle upp och jobba idag. Det tyckte inte han. Han försäkrade mig, grannarna och resten av världen om att han minsann skulle orka upp och jobba i alla fall.
Jag fick väcka honom 9.30 i morse. Han gick upp, tog en tugga av sin macka och gick och la sig igen. Så det blev inget jobb idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback