U-turn

Grannarna kom inte igår, som tur var. Men vi lär träffa dem ikväll på kräftskivan i alla fall. Det ska faktiskt bli riktigt kul!

Idag åkte jag till Farsta centrum med barnen för att shoppa lite tillsammans med min syrra Malin.
När vi skulle åka därifrån (jag körde bil) tänkte jag att jag kunde ge Malin skjuts till Gullmarsplan och kände mig lite halvkaxig när vi var på väg dit, eftersom jag faktiskt hittade. Trodde jag.
Jag missade avfarten mot Gullmarsplan (såg ingen skylt)och var helt plötsligt på väg mot stan istället. Jag har inte kört i stan sedan jag tog körkort. Inte riktigt lika kaxig lät jag malin ringa till Andreas för att fråga honom hur vi skulle komam tillbaka igen, och efter lie feldirektioner, ännu fler felkörningar och hel del panik, kom jag till slut till Gullmarsplan och kunde släppa av Malin. Sen körde jag fel igen. istället för att köra ner mot Tyresö (såg ingen skylt) körde jag mot Hammarby, där jag gjorde en förmodat olaglig u-sväng och kom tillbaka till Gullmarsplan men sen kom jag äntligen rätt.
Det tog nog sammanlagt 1½ timme att ta mig från Farsta-Gullmarsplan-Tyresö.
Nästa gång får Malin ta tunnelbanan hem istället.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha...tänkt så det kan bli ibland. Nackdelen med Sthlm är att OM man råkar åka lite fel, blir allt så Mycket fel istället...dvs...man måste åka runt halva stan för att komma tillbaka...
Ha en bra kväll !
Kram
Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback