Kick-of(f)?

Den 4:e september ska vi ha en så kallad kick-of med jobbet.
Jag har fått för mig att man på en kick-of drar iväg någonstans med hela jobbet, exempelvis till Sandhamn, där man kanske spelar ölbrännboll (eller var det i gymnasiet..?), äter en gratis 3-rätters middag med tillhörande alkohol i ofantliga mängder, ännu mer festande fram mot natten, och att man sedan sover över på ett hotell eller värdshus. Dagen därpå har man tillhörande ångest samt en obehaglig känsla av att man borde säga upp, eventuellt att man kanske redan har sagt upp sig.
Det är åtminstone vad jag har hört.
Tyvärr har inte VD:n på Filmhuset hört samma sak.
På vår Kick-of, eller höstsamling, som de har döpt om den till, kommer vi att:

Mötas 11.30 för att äta lunch på Elverket. Sedan ska vi gå till Historiska muséets hörsal, där vi förmodligen kommer att få lyssna på Filminstitutets verksamhetsplaner.
Jag fick höra av min avdelningschef att vi dessutom ska kunna alla avdelningars verksamhetsplaner redan innan. Det är ungefär 40-50 sidors läsning.
Det låter väl skoj?
Sedan ska hela dagen rundas av med lite mingel. Vid 17.00.
Det låter väl spännande?
Är det inte meningen att en kick-of ska vara en "nystart" efter sommaren? För att sparka igång alla anställda inför hösten? Tror de att man blir motiverad av en sån här dag?
Det låter som ett enda långt personalmöte.
Tycker jag. Men vad vet jag.
Jag har aldrig varit på kick-of förut.

Kommentarer
Postat av: malve

det känns lite besynnerligt. själv trodde jag att man hade femkamp på gröna lund eller åkte till ågesta kursgård när man hade k-o. fast vad vet jag, jag har aldrig varit på någon jag heller. eller vänta, jo, en gång på mitt förra jobb. och jag har varit på ågesta kursgård också.

2007-08-31 @ 14:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback