Flashbacks

Det finns några granntjejer i vårt område, de är väl runt 13-14 år skulle jag gissa, som brukar gå omkring och...ja,. jag vet inte vad de gör egentligen...hänger? De här tjejerna (de är3-4 stycken som brukar "hänga") ser väldigt bra ut , har snygga kläder, trendiga frisyrer och lite attityd.
Varje gång jag ser dem förvandlas jag själv till den bleka, fräkniga, töntiga 13-åring jag var en gång. Jag känner mig osäker och lite bortkommen. Som om jag går omkring med hemstickade Musse Pigg-tröjor.
Jag kan undra om det är mig de går och viskar om, om de hånar mina kläder eller min sminkning och vad de tycker om mig.
Jag måste nästan ruska om mig själv ibland för att intala mig själv om att de inte ser mig på något annat sätt än  som en småsur småbarnsmamma, som vilken granne som helst.
De andra grannarna, mammorna, hälsar glatt på de här tjejerna (de är ju faktiskt bara barn) men jag kommer oftast på mig själv med att titta upp under lugg och mumla fram ett snabbt hej, utan att våga se dem i ögonen. Vilken fjant jag är va?
Det är konstigt hur sådant som har hänt för över 15 år sedan påverkar en fortfarande.

Kommentarer
Postat av: malve

det var en fint inlägg!! jag är övertygad om att de tittar på dig och tänker "så där snygg och cool vill jag också bli när jag blir stor".

2007-08-14 @ 10:51:20
Postat av: Annelie

Det var väldigt snällt skrivet av dig! Men jag tror du har fel.

Postat av: Maliin

gud vad jag känner igen det där! jag känner precis samma sak! även om tjejerna i sig kanske inte ens lägger märke till en..

2007-08-14 @ 19:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback