Valborg

Andreas ramlade in runt 5 i söndags morse, efter herrmiddagen. Som naturligtvis slutade på krogen.och med att han nästan hamnade i slagsmål! Hans kompis Johan hade trängt sig i någon krogkö, och en väldigt stor kille hade lackat ur och klippt till honom. Andreas hade stått en bit bort och sett det och sprang fram och hoppade på killen, som i sin tur kastade av Andreas som en vante. Som tur var kom vakterna och "bråket" avbröts. Andreas hade ont i höften igår. De här killarna är alltså 35 år! Nu var det ju inte Johan som startade bråket direkt, annat än att han trängde sig i kön, men stolthet var ju inte ett av orden som flög genom huvudet när Andreas berättade att han flög på den 2 meter långa snubben.

Nu måste jag fortsätta städa igen. Vi får gäster ikväll och ska gå och titta på majbrasan. Sånt där som man gör när man har barn. Jag har inte sett en majbrasa på flera år. Vi gick till en för tre år sedan, med samma par som kommer hem till oss ikväll, men när vi kom dit hade brasan slocknat och de flesta gått hem, så det räknas inte.
jaha, nu fastnade jag framför den spännande "Tigers film"...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj då....Lät inte roligt. Tur att ingen blev riktigt skadad. Själv hamnade min sambo i ett mindre bråk i en kö till Sockervadden haha. En förälder hade trängt sig först i kön från ingenstans och då lackade min sambo ut...av helt rätt anledning.

Trevlig 1 maj på dig
Kram
Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback