Straffbart!

Varför kan inte folk sköta sin hygien? Varför är det inte förbjudet, eller åtminstone straffbart, att lukta äckligt? Det borde finnas en tunnelbanevagn enbart för dem som inte har borstat tänderna, duschat eller ens tvättat sig, och kanske att man skulle stoppa in alla som har ätit vitlök och curry där också(fast då skulle ju jag vara tvungen att vistas i vagnen ibland...). Helst skulle jag vilja att de som tycker att det är underhållande att tugga med öppen mun, hosta eller rapa rakt ut också hade en egen vagn, alternativt samma som ovanstående.
Det satt en så ofräsch man brevid mig på tunnelbanan och luktade gårdagens middag med efterföljande joggingrunda, att jag var tvungen att byta säte. Jag klarar bara inte av kroppsodörer! Som tur var hamnade jag sedan brevid en kille som luktade så fantastiskt att jag nästan ville sätta mig i hans knä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback