Speedad

Jag var hemma med barnen igår eftersom Neo hade feber under natten.
Jag såg fram emot att få sova ut, men självklart vaknade barnen redan 6.40 så det var bara att pallra sig upp och sätta sig i soffan och halvsova framför barnprogrammen.
Ungefär halva dagen kände jag att det var skönt och mysigt att vara hemma med dem, och den andra hälften(när de bråkade, skrek, slogs, tjatade, stänkte vattenfärg på varandra och mig och vägrade att äta upp maten om de inte fick en chokladboll först) ville jag bara tillbaka till mitt lugna och tysta jobb. Alternativt ringa en nanny.
På eftermiddagen hade jag körlektion, och vi körde mest runt i Sollentuna där uppkörningen kommer att vara. Det gick hyfsat bra, förutom att jag körde 30 på en 50-väg och 50 på en 30-väg. Jag kände mig lite speedad i början. Annars satt vi mest och pratade om miserabla utekvällar, bakisångest, sevärda filmer och plastikkirurgi.
Om drygt 1½  vecka ska jag göra en utbildningskontroll, dvs en "låtsasuppkörning", och klarar jag den bokar de tid till mig för en riktig uppkörning.
Inte en chans att jag klarar det! Inte ens fejkuppkörningen. Jag kommer att sitta kräkas i bilen av nervositet, eller möjligtvis tuppa av. Kanske om jag skulle dra en 6:a whisky innan? Det brukar jag ju bli lugn av. Jag kanske borde ta två? Om de inte har alkolås i bilen förstås... Då kan det ju bli problem.

Kommentarer
Postat av: Martina

låtsasuppkörning? det fanns inte på min tid. jag skulle för övrigt själv behöva en whisky, de senaste tre timmarna har varit väldigt jobbiga. men nu känns det lite bättre. glad påsk!

2007-04-05 @ 17:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback