Jobberbjudande

Jag har precis ringt och tackat nej till att gå på en arbetsintervju.
Och häromveckan blev jag uppringd på telefonsvararen av ett annat företag som ville att jag skulle kontakta dem angående en intervju, men dem ringde jag inte ens upp. Varför då, kan man undra.
Jo, därför att jag håller tydligen på att söka en massa jobb som jag egentligen inte vill ha. Jag vet inte varför, men när jag kollar på lediga jobb och ser något som jag faktiskt kan, och som jag har erfarenhet av så kan jag inte låta bli att söka det! För skojs skull liksom. Utan att titta närmare på var det ligger, vad det är för slags företag eller tillträdesdatum, arbetstider osv.
Det blir ju lite pinsamt sedan när jag får mail eller telefonsamtal från företag som jag inte ens minns att jag sökt till eller ens vill arbeta åt, och som jag måste tacka nej till.
Som nu senast. Det ringde en kvinna igår och ville att jag skulle komma på intervju i morgon kl 14.00. I Solna. Jag bor i Tyresö och Solna ligger ganska långt därifrån. Dessutom var det ett byggföretag. Jag har inget som helst minne av att jag har sökt jobb hos ett byggföretag i Solna, what so ever.
Inte heller finns det med bland mina ansökningar.
Eftersom jag blev lite överrumplad sa jag att det passade jättebra kl 14.00 på onsdag, fast det inte alls gjorde det.
Hela kvällen igår och hela dagen idag har jag grämt mig och ångrat mig och velat fram och tillbaka.
Jag tycker verkligen om att behöva ringa återbud sådär, till ett jobb som jag tydligen har sökt, men inte är intresserad av. Not.
Men jag ringde i alla fall idag och sa att jag hade svårt att komma från jobbet den tiden och att jag dessutom hade lite annat på gång. Typ ett annat erbjudande. Hon lät sur och sa att det var ju synd och sen lade vi på.
Samtalet tog ca 20 sekunder och jag var helt kallsvettig.
Hädanefter ska jag bara söka jobb jag verkligen är intresserad av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback