Egokick på låg nivå....

Ju mer jag tänker på den där utbildningskontrollen, desto sämre tycker jag att det gick att köra. Just nu känns det som om att jag inte gjorde ett enda rätt och jag får nästan ångest över att jag körde så dåligt. Jag har inte kört något sedan dess. Nästa lektion är på onsdag, så jag hinner köra lite i helgen i alla fall. Det vore ju synd om jag blev sämre och sämre nu.

När jag åkte buss i morse var det så mycket folk att jag var tvungen att stå. Busschauffören var kanske runt 60 ungefär, med glasögon, vitt hår och begynnande flint, och helt plötsligt ser jag hur han tittar åt mitt håll i backspegeln. Jag ser mig omkring för att se vem han tittar på, om det kanske står någon elegant kvinna i hans ålder bakom mig eller så, men det gjorde det inte. Han tittar flera gånger mot mitt håll och när jag tittar tillbaka ler han lite. Han flirtade med mig! En 60-årig busschaufför flirtade med mig. Och jag blev smickrad! Jisses!

Kommentarer
Postat av: Martina

svar från min blogg:

Postat av: malve

uppkörningsångest är som rampfeber, eller resfeber. hmm, kanske borde det heta uppkörningsfeber. eller är uppkörningsfeber vad man får samma dag som uppkörningen för att man ska få stanna hemma i sängen istället för att köra? hur som helst är jag säker på att det kommer att gå bra. min erfarenhet är att det är först när man tagit körkortet som man börjar köra sämre.

2007-04-19 @ 11:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback